Varastointi
Varastoimme tuotteesi turvallisesti valvotuissa tiloissamme.
Tehoa verkkokaupan toimitusketjuun
Verkkokaupan logistiikan ja toimitusketjun ulkoistaminen tehostaa liiketoimintaa ja vapauttaa kauppiaan resursseja. Oikean kumppanin avulla verkkokaupan varastointi ja tilausten hallinta on sujuva kokonaisuus, joka lisää myyntiä ja skaalautuu kauppiaan tarpeisiin. Alihankkija Oy on oikea verkkokaupan 3PL-kumppani silloin, kun haluat keskittää koko logistiikan ja toimitusketjun yhdelle luotettavalle palveluntarjoajalle.
Otamme vastaan varstoon saapuvat lähetykset ja tarkastamme tavaran kunnon
Varastolla otamme puolestasi vastaan myös muut yrityksellesi saapuvat lähetykset. Voit huoletta ohjata kaikki saapuvat lähetykset suoraan varastolle, jossa ne vastaanotetaan ja tarvittaessa tarkastetaan puolestasi.
Varastoimme tuotteesi turvallisesti valvotuissa tiloissamme.
Vastaanotamme tilaukset ja hoidamme tuotteiden keräilyn
Pakkaamme lähetykset ja huolehdimme, että tuotteesi saapuvat edustavina asiakkaalle.
Vastaamme kuljetustilauksista ja lähetämme tilaukset eteenpäin.
Varastoinnin ja varastoinnin lisäpalvelujen lisäksi me vastaamme tuotteidesi lähetyksestä ja toimituksesta. Saat käyttöösi globaalin kuljetusverkoston, jonka avulla tavoitat asiakkaasi ympäri nopeasti maailman. Halutessasi varasto toimii myös noutopisteenä. Asiakkaasi voivat tarvittaessa noutaa tilauksensa suoraan varastolta.
Alihankkija Oy Logistiikkapalvelut Verkkokaupoille
Ulkoistetut verkkokaupan logistiikkapalvelut ovat oikea ratkaisu silloin, kun haluat keskittää yrityksesi resurssit tehokkaasti tuottavaan toimintaan. Verkkokaupan logistiikka on yksi tärkeimmistä tekijöistä, jolla voidaan erottua kilpailussa ja varmistaa asiakastyytyväisyys. Alihankkija Oy Logistiikkapalvelut verkkokaupoille on kokonaisvaltainen ratkaisu, jolla ulkoistat verkkokaupan varaston, sekä koko tilaus- ja toimitusketjun.
Asiakkaanamme valitset itse, mitä toimintoja verkkokauppasi logistiikkaan kuuluu. Rakennamme palvelukokonaisuuden ja toteutamme verkkokaupan logistiikkapalvelut siten, että ne ovat joustava osa verkkokauppasi toimintaa. Ulkoistaessasi verkkokaupan varaston ja tilaushallinnan meille, huolehdimme tavaran varastoinnista, pakkaamisesta, keräilystä ja lähetyksestä eteenpäin.
Kuljetuspalvelujemme, sekä kattavan yhteistyöverkostomme avulla toimitamme tuotteesi nopeasti ja luotettavasti perille ympäri maailman.
Panostamalla verkkokaupan logistiikkaan saavutat kilpailuetua ja lisäät asiakastyytyväisyyttä. Tehokkaan varastonhallinnan ja nopean tilauskäsittelyn avulla varmistamme, että asiakkaidemme toimitusketju sujuu mutkattomasti.
Kun ulkoistat verkkokauppasi varaston meille, varastoit tuotteesi parhaalla paikalla logistiikan ytimessä. Sinun ei tarvitse huolehtia oman varastotilan hankinnasta ja ylläpidosta aiheutuvista kustannuksista. Me huolehdimme puolestasi koko varastointi- ja logistiikkaketjusta.
Hoidamme myös palautusten käsittelyn sujuvasti tuotevaraston yhteydessä. Ohjaa asiakaspalautukset suoraan varastolle, jossa käsittelemme ne ja huolehdimme palautusten jatkokäsittelystä.
Verkkokaupan logistiikan ulkoistaminen sopii niin pienille kuin suurille yrityksille. Varastotilamme ja varstoinnin lisäpalvelumme skaalautuvat yrityksen yksilöllisiin tarpeisiin. Laajan verkostomme ja pitkän kokemuksemme avulla voimme tarjota luotettavaa palvelua, jonka avulla tehostat verkkokauppasi toimintaa ja parannat asiakaskokemusta.
Varmista varastosaldosi nopea päivitys ja seuraa varastoasi reaaliajassa.
Helpota kustannusten laskentaa ja säilytä kontrolli omaan liiketoimintaasi. Ilman yllätyksiä ja piilokuluja.
Lisää asiakastyytyväisyyttä nopealla tilausten ja palautusten käsittelyllä. Huolehdimme koko prosessista.
Hoidamme tuotteiden toimitukset kattavasti omalla kalustollamme, sekä yhteistyöverkostomme avulla.
Verkkokaupan toimitustapojen valinnassa tärkeitä huomioitavia seikkoja ovat
toimitusalue, toivottu toimitusaika, sekä mahdolliset tuotteiden laatuun liiittyvät erityisvaatimukset.
Monet verkkokaupat toimivat pääasiassa kotimaan markkinoilla, mutta mikäli kansainvälistyminen on kauppiaan tavoitteena tulevaisuudessa, on kansainvälisten toimitusten suunnitteleminen hyvä aloittaa mahdollisimman hyvissä ajoin. Mahdollisen kansainvälistymisen huomioiminen jo verkkokaupan perustamisvaiheessa auttaa oikeiden järjestelmien ja yhteistyökumppaneiden valinnassa. Kokeneen logistiikkakumppanin avulla kansainvälisiin toimituksiin on jo olemassa olevat kanavat, jotka ovat valmiina käytettävissä aloittelevallekin verkkokauppiaalle.
Nopeat toimitukset ovat yksi verkkokaupan tärkeimmistä kilpailutekijöistä ja vaikuttavat asiakastyytyväisyyteen merkittävästi. Verkkokaupan toimitusaikoja pohdittaessa on kuljetusliikkeiden toimitusaikojen lisäksi otettava huomioon esimerkiksi tuotteiden keräily- ja pakkausaika. Jos varastointi ja lähetysprosessi toteutetaan omassa varastossa, on syytä pohtia omia resursseja tilausten käsittelyssä. Ulkoistetun logistiikan avulla verkkokauppias voi vapauttaa omia resurssejaan tilausten käsittelyssä. 3PL-kumppanin määrittelemien palveluaikojen avulla toimitusaikojen suunnitteleminen on usein selkeämpää, ja vastuu tilausten käsittelystä ja lähetysten aikataulusta on palveluntarjoajalla.
Ennen toimitustavan ja -ajan valintaa on kuitenkin ensimmäisenä oltava tiedossa, mitä tarkalleen toimitetaan. Miten tuotteet on pakattu? Onko tavara särkyvää tai vaatiiko se koonsa puolesta poikkeavaa kuljetusta? Erilaisia toimitusvaihtoehtoja löytyy paljon, mutta erot niiden hinnoittelussa ja laadussa voivat vaihdella paljon. Tuotteiden erityspiirteet vaikuttavat myös niiden varastointiin ja pakkaamiseen, joten nämä yksityiskohdat on hyvä olla mahdollisimman tarkasti selvillä.p>
Verkkokaupan varaston sijainti on tärkeä tekijä erityisesti silloin, kun halutaan mahdollistaa nopeat toimitukset. Toisaalta oman varastotilan vuokraaminen keskeiseltä sijainnilta on kallista ja tilan ylläpitokustannukset voivat nousta yllättävän korkeaksi.
Jos varaston sijainti on verkkokaupan toiminnalle ja toimituksille oleellinen asia, voi ulkoistettu palveluvarasto olla oikea ratkaisu. Tällöin yhteistyökumppanin valinnassa kannattaa kiinnittää huomiota palveluntarjoajan varaston sijaintiin, jotta ulkoistamisesta saadaan mahdollisimman suuri hyöty. Varastointipalvelut vaihtelevat pelkästä varastotilasta kokonaisvaltaiseen varastonhallintaan, joten verkkokauppiaan päätettäväksi jää, mitkä osat toiminnasta halutaan tehdä itse ja mitkä ulkoistaa yhteistyökumppanille.
Verkkokaupan asiakkaille toimitushinta voi olla kynnyskysymys, joka pahimmillaan jättää tilauksen tekemättä. Ilmainen toimitus on hyvä markkinointikeino, mutta sen tarjoaminen vaatii kauppiaalta pohdintaa ja laskelmia siitä, miten tuotteiden hinnoittelu kattaa toimituskulut.
Toimitushintojen määrittelemistä varten on ensin selvitettävä mahdolliset toimitustavat ja oma strategia hinnoittelun suhteen. Halutaanko asiakkaille tarjota ilmainen toimitus vai veloitetaanko toimitusmaksu erikseen tilauksen yhteydessä? Tarjotaanko toimitus veloituksetta tietyn tilausmäärän ylittyessä, jolloin tuotteille laskettu kate kattaa kulut?
On myös hyvä muistaa, että verkkokaupan logistiikan ulkoistaminen 3PL-kumppanille voi vähentää toimituskuluja. Kumppanin verkostoa ja suurempia lähetysvolyymejä hyödyntämällä voidaan päästä kiinni edullisempiin toimitushintohin, vaikka oman verkkokaupan tilausmäärät olisivat vielä suhteellisen pienet.